Sunday, 5 July 2015

Profesor yang bangang dapat menjamin masa depan yang cerah

Mmg bangang

Tu jer yang akak leh cakap...kenapa lah banyak sangat manusia bangang sekarang.. yang paling banyak yang bangang lah pulak dr golongan menteri dan orang2 ternama... mmg skarang ni kalau nak jadi menteri or cendiakiawan ni " syarat wajib mesti bangang ke?" 

bingai mereka ni berjangkit2 plak.. satu2 di kluarkann

ada dalam satu rancangan bual bicara ..menjemput sapa thah pakcik pakai baju batik ni yang memberi cadangan cara mengurangkan kos sewaktu sambutan hari raya.. akak rasa cadangan dia adalah satu cadangan yang paling bernas dalam dunia..menitik air mata akak baca diorang pos kat pesbuk... super bijak...

kalau menteri pendidikan kat oversea sana dengar mesti dia amik ni buat silibers pembelajaran.. cara2 menjadi bangang seumur hidup tajuk dia...

bila di tanya bagai mana cara nak kurangkan perbelanjaan di bulan perayaan dan dalam kegawatan ekonimi terutamanya raya yang bakal menjelma..jawapannya adalah seperti gambar berikut...



hey bongok..kenapa ko x cadangkan je raya taun ni di batalkan ... x pun hapus kan semua cuti yang ada kat malaysia ni..supaya kita leh kerja dengan tekun sehingga lumpuh....

kalau ko xde kampung ...ko punya pasal lah x nak balik kampung kan.. 

cuba lah cakap menggunakan common sense sikit.. gunakan otak yang bijak pandai..jika dah di panggil untuk beri pendapat dalam tv ni mesti lag dari golongan yang bijak pandai kan... x kan stesen tv nak panggil seorang yang gagal spm 38 kali... mendapat anugerah bangang peringkat daerah dan tokoh bangang 2015 kannnn... 

 tapi bila ini yang kluar dari mulut dia..adakah kita rasa dia masih lagi bijak...kalau nak idea bangang aku pun leh kasi...contoh

1) start jalan kaki dr sekarang bagi yang kampung jauh bagi mengurangkan minyak... bagi yang kampung sabah serawak pulak...buat rakit or buat latihan renang setiap hari..so boleh buat acara kuak kupu kupu ke kampung berganti2 tanpa henti...

2) kalau x nak bayar tol... cadangkan balik kampung guna skateboard... upih pinang ... basikal ..mengesot

3) bina kenderaan dengan canggeh dengan teknologi air liur ...so orang leh ludah ramai2  dalam tangki..

4) tukar status dr manusia kepada mentibang laut...x yah keje x yah raya


pelik lah orang sekarang... makin lama makin bangang.. pening akak di buatnya...

lepas ramai lah jenerasi muda x nak p sekolah sebab bangang dapat menjamin masa depan yang cerah.. silap2 kalau terlampau bangang leh jadi menteri... contoh dah ada.. ikut je lah jejak langkah...pasti berjaya

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...